marți, 22 noiembrie 2011

Risotto alb cu sos pesto

Acum ceva timp ma intrebam ce este "risotto"... ulterior am aflat si tot nu m-am incumetat sa incerc sa fac... cred ca parea o chestiune foarte complicata si am asteptat sa mi se faca un pic curaj. Insa, am descoperit de curand ca nu este nici pe departe complicat si ca, in afara de cateva trucuri de baza pe care le voi impartasi aici, trebuie tinut cont de faptul ca cel mai bun mod de a-l consuma este fierbinte, iemdiat dupa ce l-ati preparat. Altfel, va fi un fel de budinca de orez cu gust de risotto (sau cel putin asta am concluzionat eu a doua zi).
Insa, as vrea sa incep cu inceputul. Pentru un risotto alb delicios exista o reteta de baza, care ulterior se "combina" cu diverse alte retete (de exemplu, cea de pesto). Cum la supermarket este o lipsa mare de busuioc, am cumparat sosul pesto gata facut (stiu, este inacceptabil :( ) si am preparat reteta de baza. Asadar...

Ingrediente pentru reteta de baza:
  • 1,1 l bulion de pui
  • 2 linguri ulei de masline
  • o lingurita de unt
  • o ceapa mare
  • 2 catei de usturoi
  • 1/2 telina 
  • 400g orez alb
  • 2 pahare de vin alb sec
  • 70g unt
  • 115g parmezan ras
Alte ingrediente:
  • o mana de seminte de pin
  • cateva linguri de sos pesto, dupa gust

Pentru inceput, pregatiti legumele: ceapa, usturoiul si telina se toaca marunt. Supa trebuie si ea incalzita putin, astfel incat sa fie la temperatura camerei cand o veti adauga la intreaga compozitie. Intr-o tigaie adanca incingeti uleiul de masline si lingurita de unt si caliti legumele la foc mic pana cand se inmoaie (nu trebuie sa devina maronii). 


Dupa 10-15 minute adaugati orezul si amestecati in continuu ca sa nu se lipeasca. Cand il observati ca incepe sa devina transparent (mai precis dupa cateva minute) adaugati vinul si lasati totul sa fiarba pana cand se evapora alcoolul iar orezul absoarbe o mare parte din lichid.


Adaugati apoi putin cate putin supa, pana cand orezul o absoarbe in intregime. Pe parcurs puteti adauga putina sare si putin piper, insa nu foarte mult pentru ca sosul pesto va fi si el sarat. La final, inainte de a adauga un ultim polonic de supa, gustati sa vedeti daca orezul este facut; nu trebuie sa fie foarte moale, pentru ca isi va pierde aspectul placut; cu toate acestea, aveti grija sa nu fie nici crocant, pentru ca la final il veti manca ;)
Daca se termina supa si orezul nu este gata, mai adaugati putina apa fierbinte.
Cert este ca, ceea ce rezulta este un orez cremos, care trebuie sa se topeasca in gura.

Semintele de pin se prajesc putin, fara ulei, intr-o tigaie antiaderenta. Risotto-ul se serveste fierbinte, cu sos pesto si seminte de pin presarate deasupra (si cu parmezan daca doriti ;) ), dupa gust si preferinte.

 

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu