vineri, 15 octombrie 2010

Tort de mere

Cu toate că tortul de mere este prăjitura mea preferată, abia de curând am încercat să o prepar. Am crezut mereu că este complicat de preparat, ca orice tort de altfel, iar când am citit reţeta mi s-a părut şi mai complicat din cauza unei etape în care aş fi putut da peste cap toată munca de până atunci. Rezultatul: azi tort de mere, mâine tort de mere, toată săptămâna tort de mere = 2 torturi de mere. :)

Ingrediente compoziţie:
  • aprox. 7-10 mere (în funcţie de dimensiune)
  • 50g unt
  • 6 linguri de zahăr
  • zeama de la 1 lămâie
  • scorţişoară
Ingrediente blat:
  • 4 ouă
  • 4 linguri de zahăr
  • 4 linguri de făină
  • 1 plic zahăr vanilat
  • 1/2 plic praf de copt
  • un pic de sare
  • frişcă pentru ornat
Ustensile:
  • mixer
Prăjitura se pregăteţte în două etape: la început compoziţia de mere şi apoi aluatul pentru blat. 4 din cele 6 linguri de zahăr se pun la topit într-o oală. Când zahărul începe să se caramelizeze, se învârte oala din când în când pentru ca zahărul să se lipească de pereţii ei, până când acesta s-a topit definitiv şi are o culoare maronie.


Zahărul astfel caramelizat se lasă la răcit şi până atunci puteţi începe să pregătiţi merele. Acestea se curăţă, se taie în jumătăţi şi se scot sâmburii şi cotorul. Se poate folosi şi un instrument special pentru scos cotorul; aşa, mărul va rămâne întreg. Nu tăiaţi merele în bucăţi mici, pentru că riscaţi ca tortul să se dezmembreze la final.
Merele astfel tăiate se aşează în oală, peste zahărul lipit de margini, astfel încât tot spaţiul să fie acoperit. Se presară celelalte 2 linguri de zahăr, scorţişoara, se pune untul tăiat bucăţele mici şi zeama de lămâie. Apoi, se bagă în cuptorul încins la 180 grade şi se lasă la copt aprox. 30 minute.


Până sunt gata merele puteţi pregăti aluatul. Într-un bol se freacă gălbenuşurile cu zahărul, până când amestecul devine gălbui deschis.


Făina se amestecă cu praful de copt şi se amestecă treptat cu gălbenuşurile.


Albuşurile se bat până devin o spumă tare şi se amestecă apoi cu aluatul. Amestecarea trebuie să se facă de jos în sus, pentru ca aluatul să fie cât mai cremos şi "umflat".


Când merele au început să se înmoaie, se scot din cuptor.


Se toarnă aluatul peste ele şi se bagă din nou la cuptor. Ştiu, pare ciudat ca aluatul să se pună peste merele fierbinţi, care încă au un pic de zeamă. Însă, nu este nici o problemă, tortul nu se va strica :)
Când aluatul este gata (îl încercaţi cu o scobitoare), scoateţi compoziţia din cuptor, puneţi o farfurie mare peste oală şi întoarceţi-o rapid. Tortul va rămâne "în formă", pe farfurie.


Se consumă rece, cu sau fără frişcă. Eu am preparat frişca şi am ornat tortul după ce acesta s-a răcit. Nu-i aşa că arată bine? :D



Spor şi poftă!

6 comentarii:

  1. Ti-a iesit super spuma. Ce ai folosit? Mixerul sau telul? Mi-e frica sa folosesc mixerul cand vreau o spuma generoasa si tare. Cand am incercat cu diverse aparate de "batut" albusul si am comparat rezultatul, nimic nu s-a comparat cu adevaratul "batut" cu telul:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu toate astea...am facut diverse prajituri in ultimul timp si din cauza ca telul e muuuult prea obositor am preferat mixerul. Daca pun un ou sau doua in plus am vazut ca rezultatul este foarte bun chiar si cu mixerul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu folosesc aproape niciodata telul. De obicei fac si 2-3 prajituri o data si as cam face febra musculara daca nu as avea mixer. Eu nu am avut niciodta probleme cu mixerul: il bati, il lasi cand s-a intarit si il folosesti relativ imediat ca sa nu se inmoaie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pt reteta Am facut-o la Paris ;-) pt baiatul meu , acest tort de mere era prajitura pe care o facea bunica mea cind eram copii Bravo pt blog

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult Andreea! :) Tortul de mere e una din prajiturile mele preferate, inca de cand eram copil :)

    RăspundețiȘtergere