luni, 27 iunie 2011

Prajitura cu visine

Cand prepar aceasta prajitura imi aduc aminte de asa zisa tarta cu visine a mamei. De fapt, este vorba mai mult de un chec cu visine proaspete, foarte usor de preparat si foarte gustos. Ce am facut eu a fost sa adaptez reteta pentru o tava mai mica, deoarece bucatarul Iulia nu are o tava mare si minunata in care sa faca o prajitura pentru multe persoane, ci o tava mai micuta in care face de obicei lasagna. :) Dar cum gustul nu ramane lipit de tava, am zis ca merge si pentru asa ceva. Asadar...

Ingrediente:
  • 6 oua
  • 1 3/4 cani zahar
  • 2 1/2 cani faina
  • 6 linguri de ulei + inca un pic pentru uns
  • zahar brun pentru ornat
  • visine proaspete, fara samburi, cat cuprinde
  • 7-8 linguri de apa
Ingredientele de mai sus sunt pentru tava mare pe care nu o am; daca nici voi nu o aveti, nu trebuie decat sa impartiti cantitatile corespunzator. De exemplu, eu am pus jumatate din cantitati pentru tava mea cea mica. Si, din pacate, am pus cam putine visine, asa cum se poate vedea si in poza. Dar, tot raul spre bine, data viitoare nu voi mai repeta aceasta experienta. :)
Pentru inceput, se separa galbenusurile de albusuri: albusurile intr-un bol mare, in care se va prepara intreaga cantitate de aluat, si galbenusurile intr-un vas mic, deoarece vor stationa acolo doar temporar.


Intr-o oala se pune zaharul si lingurile cu apa; se pun la fiert...


In timp ce zaharul incepe sa se topeasca, bateti albusurile spuma, pana cand devin tari, respectiv raman lipite de mixer. Dupa ce zaharul a fiert timp de aproximativ 5 minute, chiar daca nu este topit in totalitate, turnati-l pe tot peste albusuri si bateti bine pana cand compozitia devine omogena. Apoi, adaugati galbenusurile si amestecati din nou.


Urmand acelasi procedeu, adaugati uleiul si apoi faina.


In functie de tava, pegatirea pentru coacere poate fi diferita. Puteti proceda la fel ca mine, folosind hartie de copt pe care o ungeti cu putin ulei, sau puteti unge tava direct cu ulei si o tapetati cu un pic de faina. Turnati aluatul, presarati visine dupa voia inimiii si mai presarati putin zahar brun deasupra, pentru a fi mai crocanta.



Cuptorul trebuie sa fie incins in momentul in care puneti prajitura la copt, iar in ceea ce priveste temperatura de coacere, aceasta trebuie sa fie una medie; o temperatura prea ridicata va arde prajitura in loc sa o coaca. Avand in vedere ca am cuptor cu 3 trepte, am folosit treapta 2.
Cum stiti ca este gata? Intepati prajitura cu o scobitoare si daca este lipicioasa inseamna ca mai trebuie lasata. Daca este gata, o scoateti, o taiati dupa ce se raceste si o mancati rapid.



Spor si pofta buna! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu