sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Conopida la cuptor cu friptura de vitel

O masa de pranz delicioasa nu inseamna neaaparat mult timp petrecut in bucatarie. Ce inseamna atunci? Pai, ceva putin improvizat, niste garnitura preparata cu grija si multe voie buna. Si uite asa m-am documentat si am gasit o reteta de conopida, cu praz si branza la cuptor, pentru care am bagat repede la cuptor si o bucata de carne de vitel, cu care nu aveam nici cea mai vaga idee ce sa fac. Rezultatul: ...cred ca poate fi savurat in pozele de mai jos :)

Ingrediente pentru 4 portii mari:
  • 2 conopide mici
  • 2 linguri ulei de masline
  • 2 fire de praz
  • 1 lingura de faina
  • 300ml lapte
  • 4 linguri parmezan ras sau alta branza similara
  • ....si .... o bucata de carne de vitel, cativa catei de usturoi, sare si condimente dupa pofta inimii
Voi incepe cu friptura, pe care trebuie sa o puneti in cuptor din timp, la foc mic. Eu am gasit solutia cea mai simpla: am taiat-o pe jumatate (dar nu in doua bucati), am umplut-o cu catei de usturoi si condimente, am folosit catva scobitori pe post de "cusatura", am invelit-o in folie de aluminiu si am lasat-o sa se coaca la foc mic, timp de aproape 2 ore. Sarea am folosit-o la final, dupa ce s-a facut.



In timp ce friptura era la cuptor, m-am apucat de preparatul conopidei: am taiat-o in bucati mai mici si am fiert-o intr-o oala mare.

Am taiat prazul in felii mici si l-am calit in uleiul incins pana s-a inmuiat. 


Am adaugat apoi faina, am amestecat bine si am adaugat laptele. O data ce a inceput sa fiarba, amestecul a capatat un aspect cremos; am mai fiert 10-15 minute pana cand s-a evaporat mare parte din lapte.

Ultima etapa a constat in "asamblarea" garniturii pentru aceasta masa semi-inventata :) Am ales patru castronele termorezistente, am distribuit conopida in mod egal, incat sa ocupe jumatate din adancimea vaselor, am pus amestec de praz deasupra, din abundenta, si am presarat cate o lingura de parmezan peste fiecare. Am scos carnea (cand era complet facuta) si am copt conopida si prazul la foc mare, sub grill (se poate si fara grill, insa dureaza mai mult).


  
Apoi, nu am facut altceva decat sa am parte de un pranz copios si delicios.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu