duminică, 29 ianuarie 2012

Supa crema de linte

Ieri m-am gandit sa fac humus; am zis ca voi pune nautul la inmuiat peste noapte si am uitat. Asa ca, a trebuit sa ma adaptez la ce aveam prin bucatarie, pentru ca trebuia sa fac ceva de mancare. Aveam niste linte maronie, din care folosisem cu ceva timp inainte pentru o mancarica de pui cu linte (in lipsa de mazare). Asa ca, m-am documentat un pic si m-am apucat de treaba (... treaba care nu a durat mai mult de 1 ora, incluzand tocatul si amestecatul :) ).

Ingrediente pentru 4 portii:
  • 110g linte maro
  • 1 lingura ulei
  • 1 ceapa
  • 850ml bulion de legume
  • 2 catei de usturoi
  • 225ml apa
  •  sare si piper sau ardei rosu, iute, dupa gust
  • aprox. 50-100ml smantana lichida, dupa gust

Inainte de toate sa va spun ce este bulionul de legume. Este zeama unei fierturi de legume si condimente, pe care eu personal o fac din cand in cand si o pastrez in congelator. Se poate face si pe loc, insa prepararea supei va dura mai mult; se poate folosi doar apa si vegeta, insa gustul nu va fi acelasi. Cat despre reteta, o gasiti cautand dupa tag-ul "bulion".
Incepeti prin a toca marunt ceapa si usturoiul. Incingeti uleiul intr-o oala si caliti legumele pentru cateva minute, pana se inmoaie. spalati lintea si adaugati-o peste ceapa, impreuna cu bulionul de legume.


Fierbeti timp de 30 de minute la foc mediu, pana cand lintea este moale, avand grija ca aceasta sa fie acoperita cu lichid. Cand s-a evaporat mare parte din bulion, adaugati si apa. Cand lintea este fiarta opriti focul, adaugati sare si piper (sau ardei iute dupa gust), pasati totul cu un blender si adaugati smantana.

 

Spor si pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu