duminică, 12 februarie 2012

Porc dulce si iute in stil chinezesc

In ultima perioada nu am mai mancat foarte multa carne de porc, insa din cand in cand mi se face pofta si incerc sa gasesc variante alternative gustoase si relativ usoare (de ce sa mint, uneori nici macar atat...). Recent am gatit pentru prima data aceasta mancare chinezeasca si am repetat de 2-3 ori reteta ulterior. De ce? Pentru ca este usor de preparat, are legume si poti ajuta cantitatea de "picant" in functie de preferinte. Sa va povestesc despre ce este vorba....


Ingrediente:
  • 1 file de porc de aprox. 500g
  • 4 linguri ulei 
  • 5 cepe verzi
  • 1 bucata de ghimbir (aprox. 2.5 cm)
  • 2 catei de usturoi
  • 3 morcovi
  • 125g fasole verde
  • 4 linguri vin alb
  • 2-3 linguri sos de soia
  • 2-3 linguri sos de chilli
  • 2 linguri miere
  • 1 lingura pasta de tomate
  • 2 linguri amidon
Chiar daca par multe ingrediente, prepararea este rapida si fara multa bataie de cap. Ar fi bine sa aveti insa o tigaie mare si adanca (eu am un wok), pentru ca intr-o astfel de tigaie intra totul fara nici o problema. Si, mai mult de atat, daca vreti sa consumati acest preparat si cu o garnitura, pot garanta ca merge bine cu taietei chinezesti. 
La inceput pregatiti legumele si carnea: taiati ceapa verde in bucatele marunte, tocati usturoiul si radeti ghimbirul, taiati carnea de porc si morcovii in fasii subtiri. Incingeti uleiul in tigaie si caliti pentru 2 minute ceapa, usturoiul si ghimbirul. 



Apoi, adaugati morcovii, iar dupa 2-3 minute adaugati si carnea. Prajiti in continuare pentru 5-10 minute, la foc mare, pana isi schimba culoarea. 

Intre timp, preparati sosul. Amestecati intr-un vas urmatoarele ingrediente din lista: vinul, sosul de soia, sosul de chilli, mierea, pasta de tomate si amidonul (puteti ajusta cantitatea de sos de chilli dupa preferinte). Turnati sosul in wok si lasati sa fiarba la foc mare pentru cateva minute, pana cand incepe sa se ingroase.

Asa cum mentionam mai sus, o puteti consuma simpla sau cu taietei. Eu am mancat o portie simpla si apoi am pus o oala cu apa la fiert, ca sa incerc si a doua varianta :)









Spor!! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu