miercuri, 6 februarie 2013

Clatite cu crema de portocale

In sfarsit ma reintorc la indeletnicirile obisnuite din bucatarie :) Nu am stat degeaba pana acum, insa noul job de mama nu mi-a mai lasat prea mult timp pentru postatul pe blog. Am mai gatit una, alta, am facut si o mica pasiune pentru mancarea frantuzeasca (o sa povestesc ceva mai tarziu si despre asta), iar de curand mi-am comandat o carte pe care mi-o doream de mult, cu si despre mancarea italiana, semnata de Elizabeth David.  Oricum, indiferent ce feluri voi prepara, voi incerca pe cat posibil sa simplific si mai mult prepararea lor, pentru ca bebe doarme din ce in ce mai putin, iar timpul meu liber este din ce in ce mai scurt :)
Dar, pana cand o sa analizez mai atent cele doua bucatarii, as vrea sa ma reintorc cu un desert pe care l-am preparat ieri si din care inca gust cu pofta si astazi.

Ingrediente pentru clatite (aprox. 10-15 buc.):
  • 2 oua mari
  • 240 ml lapte
  • 80ml apa
  • 120g faina
  • 25g zahar
  • 30g unt topit
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1 lingurita esenta de rom
Ingrediente pentru umplutura:
  • 2 galbenusuri
  • 50g zahar
  • 125ml suc proaspat de portocale
  • 15ml zeama de lamaie
  • 2 lingurite coaja rasa de portocala
  • 15g unt
  • 180ml frisca lichida
Pentru prepararea clatitelor amestecati intr-un castron toate ingredientele de mai sus. Daca folositi un mixer, le puteti amesteca pe toate o data, insa daca amestecati cu lingura trebuie sa pastrati apa si 120ml lapte, pentru ca le veti adauga treptat, dupa ce ati format o coca groasa, fara cocoloase, din restul de ingrediente. Prajiti pe rand clatitele in putin unt (puteti topi untul si ungeti cu o pensula tigaia inainte sa turnati aluatul de clatite).


Pentru prepararea cremei veti avea nevoie fie de un vas cu fund dublu, fie de un vas metalic pe care il veti pune peste o oala cu apa clocotinda. Nu v-as sfatui sa o preparati intr-o oala obisnuita, smaltuita, pentru ca sunt sanse mari ca aceasta sa se prinda si sa se arda inainte de a fi gata. Asadar, intr-un vas metalic amestecati cu un tel toate ingredientele, mai putin frisca lichida. Puneti vasul peste o oala in care clocoteste deja apa (apa nu trebuie sa atinga vasul metalic, compozitia se va incalzi de la aburii fierbinti) si amestecati continuu pana cand crema se ingroasa (5-10 minute). Lasati crema la racit in frigider si preparati frisca confom indicatiilor de pe ambalaj; cand aceasta este tare, incorporati crema de portocale (complet racita!), amestecand in continuu cu mixerul pana cand se intareste din nou.



Umpleti clatitele cu o lingura de crema si serviti-le reci, ornate cu putina crema si coaja de portocala. ;)









Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu