sâmbătă, 19 februarie 2011

Supa de dovlecei

Am achizitionat acum ceva timp o carte de bucate. Este o carte foarte mare, ale carei retete nu stiu daca voi reusi sa le prepar vreodata, in totalitate. Cu toate acestea, gandind pozitiv am inceput constiincios sa prepar numai din ea, fiind un pic curioasa: oare cate retete nu le voi putea prepara din cauza ingredientelor pe care nu le gasesc? Si, oare pe cate din ele le-as putea adapta?
Supa mai sus numita face parte din categoria supelor crema, favoritele mele. Din pura intamplare a fost sa fie asa, pentru ca am cumparat ingredientele si abia apoi am citit modul de preparare. Si cum nu am fost singura in bucatarie in ziua respectiva, Andreea a preluat rolul de bucatar sef. ;)

Ingrediente:
  • 2 linguri ulei de masline
  • 4 cepe medii
  • 1 catel de usturoi
  • 6 dovlecei mici
  • 2 cartofi medii
  • 1.2 l bulion de pui (gasiti reteta si indicatii in postarile anterioare)
  • 75g farfallini sau alte paste mici
  • 1 lamaie
  • o mana de chives
  • sare si piper
Ustensile:
  • blender sau bratul de pasat al mixerului
Pentru multi dintre voi este posibil ca in cele de mai sus sa existe cel putin un ingredient ciudat...
  • bulionul de pui este un ingredient de baza pentru multe tipuri de mancare. Am postat mai demult retetele de bulion de legume si de vita (cautati dupa "bulion"), iar bulionul de pui se prepara similar cu cel de legume, adaugand in schimb si 1-2 bucati de pui. De asemenea, nu exclud nici posibilitatea folosirii unor cubulete Knorr sau Maggi de gaina in apa fierbinte, insa gustul va fi putin diferit.
  • chives --> este un tip de ceapa ornamentala si denumirea este data frunzelor verzi, care au o aroma speciala. Se gasesc in general la hipermarketuri, la raionul de legume sau condimente proaspete.
Dupa ce ati strans toate ingredientele, nu ramane decat sa va apucati de treaba. Ceapa si usturoiul se taie marunt, cartofii si dovleceii se taie cubulete nu foarte mici.


Intr-o oala adanca, antiaderenta, se incinge uleiul de masline. Se adauga ceapa si usturoiul si se prajesc la foc mic timp de 3-5 minute.


Se adauga dovleceii, cartofii si bulionul de pui. Dupa ce incepe sa clocoteasca, se lasa sa fiarba la foc mediu timp de 15-20 de minute.


Cand legumele sunt fierte, se ia oala de pe foc si cu ajutorul unui blender se paseaza bine intreaga compozitie.


Apoi, se pune oala din nou pe foc, se adauga pastele si se mai lasa la fiert inca 10 minute. Eu aveam farfallini, insa am preferat sa folosesc niste paste micute, sub forma de stea. In timp ce supa fierbe, radeti coaja de la 1 lamaie si stoarceti sucul intr-un castronel. La final, se inchide focul si se adauga atat coaja cat si zeama, sare si piper dupa gust.
Firele de ceapa (chives) se taie marunt.


Supa se serveste fierbinte, ornata cu verdeata de mai sus, care ii va da o aroma speciala.



Cum totul dureaza maxim 30 de minute... spor la gatit si pofta buna! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu