miercuri, 11 iulie 2012

Sarmalute in foi de vita

Mi-am dat seama acum putin timp ca eu n-am prea gatit retete romanesti si, intr-un exces de zel, am cumparat intr-o seara 2 verze murate si am facut o oala de sarmalute in foi de varza. Nu ma asteptam sa imi iasa pentru ca nu am consultat nici o reteta, insa analizand viteza cu care s-au mancat mi-am dat seama ca efortul a meritat din plin :) Asa ca, la scurt timp dupa acest eveniment, mi-am luat inima-n dinti si am facut si sarmalute in foi de vita, a caror reteta o voi impartasi aici. Ce pot sa va spun e ca secrete nu prea sunt, trebuie doar sa aveti rabdare sa le impachetati bucatica cu bucatica. :)

Ingrediente:
  • 500g carne tocata de porc
  • 1 ceapa mare
  • 2 cartofii medii
  • 1 ceasca de orez
  • 4 linguri pasta de tomate
  • 30-40 foi de vita de vie
  • sare, piper si cimbru

Inainte de a amesteca ingredientele va trebui sa tocati cartofii si ceapa, la masina de tocat carne. Carnea am cumparat-o deja tocata, insa o puteti toca si pe ea acasa, daca va este mai usor. Insa, atentie, carnea trebuie sa aiba si grasime, pentru ca aceasta ofera o aroma deosebita sarmalelor.
Intr-un castron amestecati carnea, cartofii, ceapa, orezul, 2 linguri de pasta de tomate, sare, piper si cimbru dupa gust. 


Cu acest amestec, veti umple fiecare foaie de vita. Daca nu ati cumparat foile, acestea trebuie spalate si oparite inainte de a le folosi; taiati partea cu codita a frunzei, pentru ca aceasta este tare, nu va fi buna de mancat si va va incurca atunci cand trebuie sa rulati sarmalutele.


Rulati sarmalutele si inchideti-le la capete impingand inauntru foaia cu degetul. Aranjati-le intr-o oala de lut sau intr-o oala pe care o puteti pune in cuptor, de preferabil antiaderenta. Nu aruncati bucatile de frunze care nu va sunt de folos, ci taiati-le marunt si asezati-le intre straturile de sarmalute. Ungeti fiecare strat cu putina pasta de tomate, adaugati apa astfel incat sa ajunga la nivelul sarmalelor si coaceti-le in cuptor la foc mic, acoperite, pana cand sunt bine fierte. 


Eu nu am masurat timpul pe care l-au petrecut in cuptor, insa cred ca au stat undeva in jur de 2 ore. Oricum, ca sa fiti siguri, scoateti o sarmaluta si gustati-o, sunt sigura ca nu o sa regretati ;)









Le puteti servi simple sau cu multa smantana, ca in exemplul de mai sus :)
Pofta buna si mult spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu