duminică, 6 martie 2011

Tocana de ciuperci proaspete

Orice combinatie de ciuperci salbatice sau cultivate poate fi consumata ca fel principal sau garnitura, in functie de gusturile fiecaruia. Eu am ales sa prepar acest tip de tocanita intr-o seara in care, intamplator, am avut si un ajutor de bucatar :)

Ingrediente:
  • 875g ciuperci proaspete (eu am folosit champignon)
  • 75g unt
  • 1 ceapa
  • 1 catel de usturoi
  • 1 lingurita de maghiran
  • 1 lingura de patrunjel tocat
  • 150 ml vin rosu
  • 1 galbenus
  • 1 lingurita de amidon
  • 2 linguri de smantana
  • sare si piper
Pentru servit:
  • cartofi pentru piure (1-2 kg)
  • putin unt, lapte, smanatana
  • o cantitate de bacon in functie de preferinte
  • paine pentru prajit
Ceapa si usturoiul se taie marunt.


Ciupercile se spala si se taie si ele, in bucati maricele.


Trebuie sa fiti foarte atenti in ce tigaie veti prepara acest fel de tocanita. Cum o alegeti? Dupa ce taiati toate ciupercile, ganditi-va ca ele trebuie sa incapa in acea tigaie. Intr-adevar, trebuie sa recunosc, eu nu am fcut asa :) Si, voi prezenta astfel varianta mea de preparare "chinuita".
In tigaie se topesc doua treimi din unt si se adauga ceapa si usturoiul.


Acestea se calesc putin pana se inmoaie, insa nu trebuie sa se rumeneasca. Se adauga ciupercile; daca tigaia este putin mai mica decat trebuie (cum am patit eu), adauga-ti-le pe rand. Ciupercile se vor inmuia la foc mic si intr-un final vor avea loc toate.



Ciupercile se fierb in sucul propriu timp de 15-20 de minute, pana cand zeama incepe sa scada. Se adauga vinul, maghiranul si patrunjelul. Se adauga sare si piper si se dau in clocot. Intr-un castronel se amesteca galbenusul, smantana si amidonul si se toarna peste ciuperci.


Tocanita se fierbe la foc mic, amestecand din cand in cand pentru a nu se lipi. Intre timp, se taie baconul si se pune la prajit in treimea de unt ramasa. Tot intre timp, Razvan, ajutor de bucatar, va curata cartofii, ii va taia in bucati mari si ii va pune la fiert pentru a prepara piureul. Cand sunt complet fierti, voi sau el va trebui sa ii pasati, sa adaugati lapte, unt, smantana si sare dupa gust :) Painea se prajeste si ea.



Cand tocanita a scazut, se opreste focul si se serveste impreuna cu baconul prajit, piure si paine prajita.



Pofta buna si multumiri companiei placute ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu