duminică, 28 august 2011

Vinete cu mozarella la cuptor

Am fost la inceputul anului in Anglia pentru a doua oara si mi-am propus sa nu ratez din nou un pranz copios la restaurantul lui Jamie Oliver, Jamie's Italian. As putea povesti o zi intreaga experienta de acolo, pentru ca am ramas placut impresionata nu numai de mancare ci si de restaurant in sine si de servire. Cat despre ce am comandat, evident a fost vorba de pastele facute in casa, carbonara si cu dovleac. Dar, sa nu deviez de la subiectul acestui post :) Ce vroiam sa spun este ca reteta de mai jos am gasit-o in revista lui Jamie, pe care am achizitionat-o de la iesirea din restaurant. Am preparat-o pas cu pas, am pregatit si o friptura la gratar si m-am reintors pentru cateva momente in restaurant...

Ingrediente pentru 2 portii:
  • ulei de masline
  • cateva linguri de faina
  • 1 vanata mare (aprox 300g)
  • 3 linguri sos de tomate
  • o mana de busuioc proaspat
  • 20g parmezan ras
  • 125g mozarella (o mingiuta :) )
Pentru inceput, va trebui sa va ocupati de vanata. Spalati-o bine, taiati-o in felii de 1/2 cm grosime, puneti putina sare pe fiecare felie si apoi dati-le prin faina.


Intr-o tigaie mare incingeti putin ulei de masline si prajiti vinetele pe ambele parti. Acestea vor absoarbe din ulei destul de repede, pana incep sa se inmoaie; mai puneti putin ulei pana cand se rumenesc bine, insa aveti grija sa nu fie nici in exces.


Cand sunt gata, asezati-le pe servete de hartie pentru a elimina uleiul in exces.


Incingeti cuptorul la 190 grade (foc mediu-mare). Pentru urmatoarea etapa, puteti folosi fie vase termorezistente mici, pentru fiecare portie in parte, fie un vas mare in care preparati totul. De exemplu, eu am dublat cantitatea de ingrediente si le-am copt in vase de lut, separat ;)
Indiferent ce varianta alegeti, asezati pe fundul vasului un rand de vinete rumenite, putin sos de tomate, busuioc, parmezan si cateva felii de mozarella.



Adaugati din nou felii de vinete, sos, busuioc, mozarella si finalizati cu parmezan. Introduceti-le in cuptorul incins si urmariti-le indeaproape.



Pe masura ce se coc, puteti pregati si o friptura la gratar, condimentata cu sare, piper si cimbru. Daca nu vreti carne nu va faceti griji, pentru ca veti vrea cu siguranta sa mancati mai mult de o portie.



Cand parmezanul s-a topit si s-a rumenit bine, serviti-le calde. E uimitor cum vinetele se topesc in gura.... mmm. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu