miercuri, 14 noiembrie 2012

Placinta cu dovleac si mere

Cred ca stim cu totii ca placinta sezonului este placinta cu dovleac, iar in completarea ei vine si cea cu mere, care este de altfel una din preferatele mele. Cum numai eu mananc dovleac in familie, a trebuit sa gasesc o solutie astfel incat sa fac placinta cu dovleac care sa nu para a fi cu dovleac si am reusit acest lucru pregatind o compozitie din dovleac si mere + niste zeama de lamaie, care sa ia putin din dulceata dovleacului. Am obtinut astfel o placinta delicioasa, care a avut succesul asteptat :) 
Mai jos, gasiti detaliile prepararii acestei placinte, iar in ceea ce priveste compozitia puteti oricand folosi numai dovleac, numai mere, cu sau fara zeama de lamaie, dupa gust ;)

Ingrediente:
  • 1 cana ulei
  • 1 cana apa
  • 1 lingura otet
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • aprox. 500g faina
  • 1 lamaie
  • mere, dovleac la discretie
  • scortisoara
  • zahar
  • 2 pliculete zahar vanilat

Inainte de a prepara aluatul (care este de altfel un aluat de post), pregatiti compozitia. Cantitatea de compozitie poate fi mai mare sau mai mica, in functie de cat de bogata vreti sa fie placinta, motiv pentru care nu am precizat cantitatea. Eu am folosit 5 mere pe care le-am dat pe razatoarea mare si o cantitatea asemanatoare de dovleac ras. Le-am pus intr-o oala mare, impreuna cu cateva linguri de zahar (in functie de cat de dulce vreti sa fie compozitia) si cu zaharul vanilat si le-am pus la fiert, la foc mic. Compozitia trebuie amestecata des, pentru a nu se lipi de oala, iar cand zeama s-a evaporat complet adaugati zeama de la o lamaie si o lingurita de scortisoara, continuand sa amestecati pana cand ramane fara zeama.


Pentru aluat, turnati uleiul intr-un castron mare. Puneti in cana cu apa si lingura de otet, iar la final bicarbonatul de sodiu. Aveti grija sa tineti cana deasupra castronului, pentru ca bicarbonatul si otetul vor reactiona si vor face multa spuma care ar fi de dorit sa curga in acesta :) 
Adaugati faina treptat, pana cand obtineti un aluat moale, care nu se lipeste pe maini si care nu este nici foarte uleios. Am mentionat aproximativ 500g de faina pentru ca aceasta cantitate depinde mult de cantitatea de lichid (cat de mare e cana; eu am folosit o cana de aprox 250ml) si de cat de mult absoarbe faina.



Intindeti jumatate din cantitatea de aluat si acoperiti cu ea fundul unei tavi de placinta. Din  nou, marimea tavii poate fi variabila, pentru ca in functie de ea grosimea aluatului poate fi mai mare sau mai mica, asa ca nu va faceti prea multe griji in acest sens. Puneti compozitia de dovleac si mar in tava si acoperiti-o cu restul de aluat. Intepati aluatul cu o furculita si coaceti placinta in cuptorul preincalzit la 180 grade.



Placinta ar trebui sa fie gata in aproximativ 45 de minute, dar va puteti da seama foarte usor si in functie de culoarea ei; este gata atunci cand aluatul capata o culoare maroniu inchis.


Puteti taia placinta in bucati cat inca este calda si pudrati cu zahar pudra din abundenta pentru un plus de dulceata.








Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu