marți, 21 mai 2013

Paste la cuptor cu vinete si mozarella

Pastele, preferatele mele :) Astazi va prezint o noua reteta de paste cu vinete, la cuptor, intr-o varianta in care se foloseste mai putin ulei de masline, iar vinetele sunt "stoarse bine", pentru a lasa lichidul amarui sa se scurga. Chiar daca acum nu este tocmai sezonul vinetelor, eu am gasit in supermarket si au fost chiar delicioase, asa ca va recomand cu caldura sa incercati cele de mai jos.

Ingrediente:
  • 250g paste maricele (ex: farfalle,tortiglioni, scoici etc.)
  • 2 vinete de marime medie
  • un pic de faina
  • aprox. 100ml ulei de masline
  • un pic de unt
  • 200g mozarella
  • 2 catei de usturoi
  • 3 rosii mari, coapte
  • 1 lingura pasta de tomate
  • 1 lingurita zahar
  • 1 ceapa de marime medie
  • sare si piper

Pentru inceput, pregatiti vinetele: spalati-le, taiati-le felii si puneti-le una langa alta pe hartie de bucatarie. Apoi presati-le bine cu o greutate si lasati-le sa stea timp de 2-3 ore, pentru ca lichidul amarui din ele sa se scurga. Eu nu am avut o greutate corespunzatoare, insa am folosit o oala mare, plina cu apa.


In timp ce vinetele se odihnesc, pregatiti sosul de tomate. Tocati marunt ceapa, usturoiul si rosiile, incingeti 2 linguri de ulei de masline intr-o oala si caliti ceapa si usturoiul pana se inmoaie (amestecati continuu pentru a nu se lipi). Adaugati rosiile si zaharul si fierbeti 15-20 de minute, amestecand din cand in cand. La final, adaugati pasta de tomate, sarea si piperul si mai fierbeti inca 5 minute.

Cand vinetele s-au scurs bine, pudrati-le cu putina faina si prajiti-le pe rand in ulei de masline; acestea vor absorbi destul de mult ulei, asa ca recomand sa puneti cate o picatura de ulei pentru fiecare felie de vanata, atunci cand o puneti in tigaie; in acest fel va veti asigura ca nu folositi o cantitate prea mare de ulei. Scoateti vinetele pe servete de hartie.



Fierbeti pastele partial, scurgeti-le cu 3-4 minute mai devreme decat timpul mentionat pe ambalaj; acestea se vor coace in continuare in cuptor. Amestecati pastele cu sosul de rosii. Ungeti un vas termorezistent cu unt, apoi turnati o parte din paste in el, in asa fel incat sa acoperiti fundul vasului. Apoi asezati un strat de vinete si unul de mozarella, care a fost taiata in prealabil in felii. In functie de vas, puteti avea mai multe straturi, mie mi-au incaput 2 si am terminat (obligatoriu de altfel) cu stratul de mozarella.


Coaceti pastele timp de 20 minute in cuptorul preincalzit la 220 grade, pana cand se rumenesc. Serviti imediat, fierbinte.


Pofta buna si mult spor!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu