miercuri, 4 august 2010

Bulionul de legume

Pregateam o supa, apoi un post cu supa si am realizat ca exista unele ingrediente foarte utile, usor de preparat, depozitat, mancat, cu care m-am obisnuit atat de bine incat fac parte din must have-ul fiecarui frigider. Gatind dintr-o carte cu feluri pe care le servesti la restaurant am gasit foarte des denumirea de "supa de... legume, vita, pui" sau "bulion de... legume, vita, pui", folosita la majoritatea felurilor care aveau zeama sau sos. Norocul meu, aveam indicatii la inceputul cartii si...
Acest bulion se prepara in cantitati mari si se depoziteaza in congelator, fiind posibila astfel folosirea ei atunci cand este nevoie, fara a-l prepara de fiecare data cand gatesti.
Bulionul de legume se prepara simplu, rapid si fara prea multa bataie de cap: se pune apa la fiert intr-o oala mare si cand incepe sa fiarba se adauga urmatoarele legume taiate in bucati mari si in cantitati moderate in functie de cantitatea de apa (1/4 legume si 3/4 apa): morcovi, cartofi, ardei, ceapa, telina, pastarnac, dovlecel. Daca nu aveti toate aceste feluri, puteti pune numai ceapa, morcovi, cartofi si pastarnac. Nu se pune sare, nu se pune piper sau alte condimente, pentru ca aceasta supa va fi folosita in loc de apa in mancare. Dupa ce au fiert, legumele se scot cu o paleta si se pastreaza pentru alta mancare/ se mananca fierte sau se arunca... dupa preferinte. Similar se prepara si supele de vita si pui, adaugand sau eliminand diverse ingrediente in functie de mancarea la care vor fi folosite. In cazul in care nu se foloseste intreaga cantitate, restul poate fi depozitat la congelator in vase de plastic.
La inceput mi-am spus... pierd atata timp pentru o zeama? Am fiert apa, am pus 2-3 cubulete Knorr si niste granule galbene la plic, am amestecat si in 5 minute era gata. Este intr-adevar o varianta simpla, daca vrei sa mananci ceva cu gust de supa la plic sau mancare prefabricata (sau semipreparata... tot cam aia e). :)

Pentru moment, spor la gasit o piata si facut cumparaturi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu