sâmbătă, 10 septembrie 2011

Melcisori cu ciocolata si mac

Cine nu a mancat macar o data paine cu ciocolata? Eu faceam des asta cand eram mica, pentru ca imi placea mult painea (si inca imi place), imi placea si ciocolata, dar mi se parea prea dulce. Asa ca o mancam cu paine si obtineam prajitura perfecta :) Poate parea ciudat, dar stiu eu sigur ca nu sunt singura care facea asta ;) Intr-unul din posturile mele anterioare am pregatit o paine cu bere, marca Jamie. Si tot uitandu-ma prin carte am descoperit si o paine desert, cu ciocolata, pe care am adaptat-o putin adaugand mac. Si acum, ma intreb eu, cine nu a mancat macar o data melci cu ciocolata de la patiseria din colt? 
Am ajuns acasa de la serviciu si m-am grabit sa fac aluatul, pentru ca dureaza ceva timp pana dospeste. Reteta de aluat este aceeasi ca reteta pentru painea cu bere, numai ca in loc de bere puneti apa calduta; reteta o puteti gasi aici: http://bucataruldingarsoniera.blogspot.com/2011/09/paine-cu-bere.html. Cand aluatul a crescut, bateti-l bine pana iese tot aerul din el si impartiti-l in doua bucati. 


Lasati aluatul sa dospeasca pentru a doua oara si cand si-a dublat volumul luati una din bucati si intindeti-o pe o suprafata, data in prealabil cu faina. Foaia obtinuta trebuie sa fie dreptunghiulara si groasa de aproximativ jumatate de centimetru. Nu se intampla nimic rau daca o intindeti mai mult, insa melcisorii vor iesi mai crocanti (asa am facut si eu de altfel).
Pentru umplutura folositi urmatoarele ingrediente:
  • 100g unt moale
  • 300g ciocolata rasa
  • 100g de mac (sau mai mult, dupa preferinte)
Ungeti foaia de aluat cu unt, presarati ciocolata rasa si mac. Apoi, rulati-o si taiati-o in bucati de maxim 3 cm grosime. Secretul este: cu cat este aluatul mai gros, cu atat vor fi mai pufoase.


   

Bucatile respective se aseaza intr-un vas termorezistent sau intr-o tava, unsa in prealabil cu unt. Aluatul se va umfla un pic in cuptor, asa ca nu le inghesuiti prea rau, ca sa nu se lipeasca.

 

Se coc in cuptorul preincalzit la 200 grade (foc mare) timp de 15-20 minute. Le puteti scoate cand incep sa se rumeneasca sau le puteti rumeni mai bine pentru a fi mai crocante. 

 

Miam miam :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu