miercuri, 14 septembrie 2011

Miel cu dovlecei

Nu toate persoanele sunt innebunite dupa carnea de miel, fie pentru ca o considera prea grasa, fie pentru ca are un gust specific cu care nu suntem atat de obisnuiti. Mie una mi-a placut intotdeauna foarte mult si am incercat mereu sa adaptez preparatele care contineau acest tip de carne astfel incat sa placa pur si simplu. Am reusit acest lucru acum cateva zile, cand am preparat o mancare indiana cu dovlecei si garam masala, a caror gust au schimbat aroma de miel intr-o aroma deosebita. 

Ingrediente pentru 4 portii:
  • 1 lingura de ulei
  • 2 cepe medii
  • 250g carne de miel cu putina sau fara grasime
  • 120ml iaurt gras (de preferabil grecesc)
  • 1 lingurita garam masala
  • 1 lingurita chilli
  • 1 lingurita usturoi ras
  • 1 lingurita ghimbir ras
  • 1/2 lingurita coriandru macinat
  • 2 dovlecei medii
Ca orice mancare indiana, prepararea este rapida si nu presupune mult efort. Eu aveam o pulpa de miel in congelator, cu care nu stiam ce sa fac si m-am gandit.... daca m-as stradui sa tai carnea de pe ea, sa ii scot pielitele si grasimea, oare nu a putea fi folosita in loc de muschi? (pe care oricum nu as fi stiut de unde sa il procur, proaspat taiat, la momentul respectiv). Asa ca m-am straduit putin si am reusit. Am taiat carnea in fasii lunguiete si subtiri si am pus-o de-o parte pana cand am taiat dovleceii in felii, iar ceapa in bucatele marunte. Am dat drumul la cuptor, am uns o tava antiaderenta cu putin ulei si am asezat in ea feliile de dovlecel; apoi, am bagat tava la cuptor pana cand acestia s-au inmuiat si rumenit. In paralel, am pus o lingura de ulei intr-o tigaie mare (wok), l-am incins si am prajit ceapa.


       

Cand ceapa s-a rumenit bine, am adaugat carnea de miel si am prajit-o in continuare pana cand si-a schimbat culoarea. In acest timp, am dat pe razatoare usturoiul si ghimbirul si le-am amestecat intr-un castronel impreuna cu iaurtul si restul de ingrediente.

 
  

Cand carnea si-a schimbat culoarea (dupa cateva minute), am adaugat amestecul si am lasat sa fiarba o vreme (15-20 minute, pana cand carnea este facuta).

 

Intre timp, am verificat dovleceii si i-am scos din cuptor cand au inceput sa se rumeneasca. Trebuie sa fiti atenti sa nu ii laati prea mult, pentru ca apoi se vor "dezintegra", fiind prea facuti. La final, am adaugat sare dupa gust in amestecul din tigaie si am adaugat dovleceii.

  

Rezultatul este o mancare delicioasa, pe care o puteti consuma pe loc sau a doua zi, fierbinte sau calduta, cu orez proaspat. Si, sa nu uit, este si foarte sanatoasa ;)






Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu