marți, 20 septembrie 2011

Paste de casa

Ca orice om muncitor, am avut si eu nevoie la un moment dat de un bine meritat concediu. Si, cum in ultimul concediu am amanat achizitionarea unui aparat de facut paste (iar cand am vrut sa-l cumpar era inchis la magazin), de data asta am plecat cu un plan foarte bine pus la punct: gasesc si cumpar indiferent de repercusiuni. Peste tot pe unde am mers nu numai ca nu am gasit aparat, insa nici mancare italieneasca nu era prea multa; oare pentru ca in Germania si Austria se mananca multi carnati? Cu toate acestea, destinul nu a uitat scopul meu si in penultima zi ne-a iesit in cale Parndorf-ul, unde gasesti de toate pentru toti si evident, inclusiv un magazin cu ustensile de bucatarie. :) Am cumparat frumos aparatul de facut paste, la jumatate de pret fata de cat ar fi fost in tara si m-am grabit sa ajung acasa unde, de altfel, l-am si incercat. :D Ce a iesit este prezentat mai jos, in cateva poze edificatoare.

Ingrediente pentru o multime de paste:
  • 600g faina "00" (sau 650)
  • 6 oua sau 12 galbenusuri

Recunosc, a fost prima incercare. Si cum prima incrcare nu este niciodata perfecta, nici pastele nu au fost extraordinar de aspectuoase. Insa, exista si un motiv suficient de bun pentru care s-a intamplat acest lucru; in reteta lui Jamie (de unde as fi putut sa iau reteta de paste...) mentiona faina de tip "00", iar eu am folosit "000", care este mult mai fina. Din acest motiv a trebuit sa ma "agit" ca pastele sa nu se dezmembreze. Am facut tagliatelle pentru ca erau mai groase si pentru ca spaghetele imi ramaneau lipite :(
Asadar.... Am pus faina intr-un vas mare, am facut o gaura in mijloc si am turnat ouale batute bine. Am amestecat cu grija dinspre interior spre exterior, la inceput cu o furculita si apoi cu mana, pana cand am obtinut o coca elastica. Am framantat-o bine, pe un fund de lemn, pe care am presarat putina faina pentru ca era putin lipicioasa. Dupa cateva minute bune de framantat, am infasurat-o intr-o folie de plastic si am dat-o la rece pentru 30-60 de minute. 

 

Apoi, m-am apucat de facut pastele. Am montat aparatul, am luat o bucata de aluat, am pus-o in aparat initial pentru a o modela sub forma uni foi subtiri si apoi din nou pentru a o taia in fasii. Cum va dati seama daca ati obtinut o coca ok? Simplu, aceasta nu se lipeste de aparat, iar fasiile se desfac una de cealalta. Cu siguranta din acest aluat se pot face si taitei sau paste de casa pe care le taiat cu un cutit, dupa ce ati intins foaia pe un fund de lemn. Aparatul nu este neaaparat necesar, insa usureaza munca mult mai mult. 
Dupa fiecare "set" de paste obtinute prin taiere, a trebuit sa le pun la uscat. Da, le puteam fierbe si prepara pe moment, insa musafirii veneau abia a doua zi :) Neavand un loc special unde sa le usuc, asa cum au italienii, o parte din ele le-am intins pe hartie (e bine sa folositi hartie de copt, pentru a nu va chinui sa dezlipiti pastele ulterior) si am mai inventat si .... stracuratoarea "sarma de paste" :P (asigurati-va ca suportul e dat cu faina in prealabil, pentru ca pastele uscate sa nu se rupa atunci cand incercati sa le dezlipiti). 

 

Cam asta este reteta de paste :) Daca va intrebati cat a durat cu totul, cam 2 ore si jumatate (cu ajutor de bucatar cu tot). 
A meritat? Cu siguranta! 
Voi mai face? Doua ore si jumatate este mult, trebuie sa ma perfectionez :)
Concluzia: voi incerca sa prepar pastele in casa, de fiecare data cand mi-e pofta si voi pastra bucatelele mici intr-un borcan, pentru a le folosi la supa ;)

Spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu