luni, 5 septembrie 2011

Paine cu bere

Cine a spus ca painea trebuie sa fie una traditionala si daca nu asa, atunci cu tot felul de condimente, umpluturi sau alte ingrediente? Stiam de mult timp ca berea se foloseste in mancare pentru multe preparate, insa nu m-am gandit niciodata ca as putea face paine cu ea. Cautam in cartea lui Jamie dupa o reteta de salata si intamplator am dat peste aceasta paine. Si cum nu am putut rezista, am adaugat inca un preparat pe lista de "gateli" din ziua respectiva. Ce a iesit, vedeti mai jos :)

Ingrediente:
  • 15g drojdie proaspata sau 10g drojdie uscata
  • 20g miere sau zahar
  • 315ml bere la calduta
  • 500g faina (alba sau combinata cu faina neagra)
  • o lingurita de sare
  • faina pentru pudrat
Poate parea ciudat ca mai sus, cantitatile nu sunt tocmai rotunde. Acest lucru se datoreaza faptului ca atunci cand am realizat aceasta paine, am injumatatit cantitatile.
Pentru inceput, dizolvati drojdia si mierea (sau zaharul) in jumatatea de cantitate de bere. Berea trebuie incalzita in prealabil putin, pentru a ajuta painea sa creasca (atentie! daca o incalziti prea tare, riscati ca drojdia sa isi piarda proprietatile si painea nu se va umfla atat de mult). Intr-un bol mare puneti faina si amestecati-o cu sarea. Apoi, turnati lichidul si amestecati-l cu faina pana cand obtineti o coca moale, care sa nu se lipeasca de mana uscata; spun mana uscata pentru ca eu amestec aluatul cu mainile si il testez abia dupa ce ma spal bine pe maini. :) 



Coca se framanta timp de cateva minute, pentru ca ingredientele sa se amestece bine. Pudrati aluatul obtinut cu putina faina, acoperiti bolul cu un servet de bucatarie si lasati-l sa creasca intr-un loc caldut si uscat. 


Prima dospire ia sfarsit cand aluatul si-a dublat volumul. Incepeti o a doua framantare prin a scoate aerul din aluat; loviti aluatul de mai multe ori, intoarceti-l pe toate partile pana cand ii readuceti volumul la marimea initiala. Dati forma dorita (eu am facut o paine mai lunga si am crestat-o cu un cutit), puneti-o intr-o tava tapetata cu faina (sau pe hartie de copt), pudrati din nou cu faina si lasati-o sa dospeasca din nou, in cuptor, cu focul oprit. 


Cand si-a dublat din nou volumul dati drumul la foc si coaceti painea la foc mediu pana se rumeneste. Timpul de coacere depinde mult de cuptor, asa ca propun sa incercati painea cu o scobitoare pentru a vedea daca este gata (este coapta atunci cand scobitoarea nu este lipicioasa cand o scoateti din paine). Rezultatul: o paine densa, aurie, cu un gust delicios :) 
Si nu, nu va imbatati de la ea :P

Spor la framantat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu