duminică, 10 iulie 2011

Briose din faina neagra cu fructe confiate

O data cu weekendul vine si vremea brioselor, a dulciurilor si a preparatelor de luat la pachet la serviciu pntru saptamana urmatoare. Cum si in weekend ma trezesc foarte devreme, azi dimineata am inceput pregatirile pentru o noua saptamana. Si cum dulciurile nu trebuiau sa lipseasca, am preparat cateva briose numai bune de mancat dimineata, cu lapte sau iaurt rece.

Ingrediente:
  • 275g faina neagra
  • 2 lingurite praf de copt
  • 2 linguri zahar brun
  • 85g fructe confiate (eu am folosit caise, prune si smochine)
  • 1 banana
  • 1 lingura suc de portocala
  • 1 lingurita coaja de portocala rasa
  • 300ml lapte
  • 1 ou
  • 3 linguri ulei de floarea soarelui
  • 2 linguri fulgi de ovaz
Ingredientele de mai sus sunt pentru aproximativ 10 briose mari. Eu am folosit cantitati duble, pentru a fi sigura ca nu se vor termina foarte repede. :)
Pentru inceput, puneti intr-un bol faina, praful de copt si zaharul brun si amestecati bine pana la omogenizare.


Taiati fructele confiate si incorporati-le si pe ele in amestecul de faina.


Bateti oul bine si zdrobiti banana. Apoi, faceti o gaura in mijlocul amestecului de faina si adaugati oul, banana, uleiul, laptele, sucul si coaja de portocala. Amestecati din nou, pana obtineti un aluat lipicios. Puneti hartiute intr-o tava de briose si umpleti formele astfel incat aluatul sa ocupe trei sferturi din spatiu. Pesarati deasupra lor flugi de ovaz si bagati-le in cuptorul preincalzit; trebuie sa stea la copt 20-30 minute la 180 grade sau la un foc putin peste mediu pentru cuptoarele pe gaz.


Cand observati ca s-au intarit si rumenit, incercati-le cu o scobitoare pentru a verifica daca sunt gata. Daca scobitoarea este lipicioasa, atunci mai trebuie lasate. Daca nu, inseamna ca sunt gata :) si ca pot fi consumate simple sau cu sirop de artar/ sirop de zahar.



Nu-i asa ca sunt dragute? :D
Spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu