vineri, 1 iulie 2011

Prajitura cu banane si alune

Am descoperit ca, atunci cand trebuie sa mergi in vizita si uiti complet ca ar fi trebuit sa cumperi si un cadou, o surpriza dulce va fi intotdeauna apreciata. Si nu, nu este vorba despre un tort sau ceva complicat, ci despre o simpla prajitura a carei reteta am primit-o intr-o zi la birou in urma unei discutii despre prajituri.

Ingrediente:
  • 1 si 3/4 cani faina
  • 2/3 cani zahar
  • 2 lingurite praf de copt
  • 1/2 lingurita bicarbonat de amoniu
  • 1/4 lingurita de sare
  • 1 cana banane pasate (2-3 banane coapte)
  • 2 linguri lapte
  • 2 oua
  • 1/4 cana alune tocate
  • esenta de vanilie
  • zahar si scortisoara pentru ornat
Am incercat ulterior sa folosesc si nuci, migdale sau alte arome; surprinzator, este la fel de buna! :) Pentru inceput, alegeti-va un castron mai mare in care puneti 1 cana de faina, zaharul, praful de copt, sarea si bicarbonatul de sodiu; se amesteca bine. Apoi, se adauga bananele, untul tocat si laptele si se amesteca din nou pana la omogenizare.


Se adauga ouale si restul de faina si se amesteca bine. La final, se adauga alunele si aroma de vanilie.
Dupa ce dati drumul la cuptor, pregatiti tava. Eu am folosit o tava de marime medie, pe care am acoperit-o cu hartie de copt si am uns-o cu putin unt. Desigur, ca alternativa aceasta poate fi unsa cu putin ulei si tapetata cu faina... tava mea este teflonata si nu s-ar fi tapetat omogen.

Intr-un castronel se adauga zahar si scortisoara dupa preferinte si se presara deasupra aluatului.



Se coace la cuptor la 160-180 grade, sau la treapta medie a cuptorului in cazul in care aveti cuptor cu gaz. Cand este gata, se lasa la racit si se taie in bucati dupa pofta inimii.



Nu-i asa ca e draguta? :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu