sâmbătă, 2 iulie 2011

Supa condimentata de pui cu ardei iute

Ma gandesc uneori cum ar fi sa pot face un fel de mancare in maxim o ora, fara sa ii acord o atentie deosebita in timp ce... se prepara singura. Si uite asa, am deschis azi o carte de bucate, am ales prima reteta de supa care mi-a sarit in ochi si abia cand am inceput sa o prepar am descoperit ca este una din acele retete. Este vorba de o supa mexicana condimentata si putin iute.

Ingrediente:
  • 2 ardei iuti mici, verzi, proaspeti
  • 4 catei de usturoi
  • 700g piept de pui fara os
  • 1 litru bulion de pui
  • 1 ceapa mare
  • 2 lingurite rase de chimen
  • 1 foaie de dafin
  • 1 lingurita rasa de cimbru uscat
  • putin piper negru macinat (daca doriti)
  • 100g boabe de porumb congelat sau din conserva
  • 2 linguri de coriandru verde
Pentru a fi cat mai eficienti am cateva informatii utile, tocmai bune de tinut minte. Reteta de bulion de pui o puteti gasi prin cautarea in lista de cuvinte cheie a cuvantului "bulion"; eu mi-l prepar din cand in cand in cantitati mari si il congelez, pentru a-l avea la indemana ori de cat ori am nevoie. Insa, daca nu aveti sau vi se pare greu de preparat, exista intotdeauna varianta de a pune un litru de apa si un cubulet de Knorr de pui (cu toate ca nu este tocmai bio :)). De ce se foloseste bulion de pui? Pe de o parte pentru ca ofera un gust mai bun mancarii si pe de alta parte pentru ca ii ofera rapiditate in preparare.
Cat despre coriandrul verde, in cazul in care nu gasiti o plantuta in ghiveci la supermarket, puteti macina si adauga cateva boabe; este important sa nu-l eliminati din reteta pentru ca ofera un gust deosebit.

Pentru inceput, curatati ardeii de samburi si usturoiul de coaja. Taiati-le in bucati maricele si pasati-le cu blenderul, impreuna cu 3-4 linguri de apa. In cazul in care nu aveti blender, tocati-le foarte marunt.


Intr-o oala mare puneti bulionul si pieptul de pui, ceapa tocata marunt, chimenul, cimbrul, frunza de dafin, piper in functie de preferinte si amestecul de ardei si usturoi. (Bucata de gheata din poza de mai jos este o parte din bulionul de pui, care nu se dezghetase complet... in cazul in care va intrebati ce este :P) Oala se pune pe foc si cand compozitia da in clocot, se da focul mic, se acopera si se fierbe timp de 15 minute.



Se scoate pieptul de pui, se lasa un pic la racit si apoi se taie in bucatele mici. Apoi, se pune din nou in oala impreuna cu porumbul si coriandrul tocat.


In cazul in care considerati ca are prea putina zeama, puteti sa mai adaugati apa. Se da din nou in clocot si se fierbe inca 10 minute sau pana se face puiul. La final, adaugati sare dupa gust.


Cand este gata, se serveste simpla sau impreuna cu tortillas si ceapa verde.



Stiu ca poate parea o alta reteta putin iute si nu pe gustul tuturor, insa merita sa o incercati pentru ca este foarte foarte delicioasa :) Pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu