duminică, 7 octombrie 2012

Chiftelute de pui

Uneori zilele de duminica sunt foarte aglomerate si ramane foarte putin timp pentru gatit. Intr-o astfel de situatie eram eu astazi, cand a trebuit sa ma decid ce as vrea sa gatesc, in asa fel incat sa fie si bun, si rapid de preparat. :) Iar cum chiftelele nu dau gres niciodata, am cumparat pui si verdeata si m-am apucat de treaba.

Ingrediente: 
  • 500-600g carne tocata de pui
  • 2 legaturi marar
  • 4-6 fire de ceapa verde
  • 1 ou
  • ulei pentru prajit, faina pentru tavalit chiftelele
  • sare si piper
Reteta de mai jos nu este descoperita de cineva anume, ci este o combinatie pe care o folosesc eu de fiecare data cand am pofta de chiftele. Carnea de porc este destul de grasa, motiv pentru care folosesc pui, iar cartofii sau orezul nu mi se pare deloc potrivite, asa ca aleg de fiecare data mult verde.
Tocati marunt mararul si ceapa verde si amestecati-le cu carnea, oul, sare si piper dupa gust, intr-un castron mare.




Incingeti o cantitate destul de mare de ulei intr-o tigaie. Puneti cateva linguri de faina intr-o farfurie adanca si cu o lingura puneti in ea bilute din amestecul de carne. Tavaliti amestecul respectiv prin faina, aplatizati-l un pic astfel incat sa se formeze chifteaua (chiftelele nu ar trebui sa fie foarte groase, pentru a se praji foarte repede; eu le fac de obicei micute si putin rotunjite), asigurat-va ca nu ramane faina in exces pe ele si prajiti-le in uleiul incins. Datorita faptului ca sunt din carne de pui, chiftelele vor fi gata foarte repede; scoteti-le cand s-au rumenit pe ambele parti.

Ce as recomanda eu este sa puneti servete de hartie in castronul in care puneti chiftelele pentru ca va absoarbe uleiul in exces. ;)
Spor la gatit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu