joi, 11 octombrie 2012

Gogosi cu banane, cocos si susan

Bucataria thailandeza este foarte interesanta si va poate aduce mereu un strop de inovatie atunci cand nu stiti ce sa gatiti. Mie imi plac mult gogosile, iar intr-o zi am dat peste aceasta reteta, care este foarte diferita de ce stiam eu despre gogosi. De fapt, aceste gogosele sunt un fel de fructe pane, iar ulterior am descoperit ca tot in bucataria asiatica exista retete de gogosele si cu alte tipuri de fructe :) 
Reteta de mai jos este pentru un numar destul de mare de gogosi, in jur de 6-8 portii, asa ca daca vreti sa obtineti mai putine va recomand sa injumatatiti cantitatile. 

Ingrediente:
  • 5-7 banane coapte
  • 2 linguri nuca de cocos
  • 100g faina de orez
  • 100g faina
  • 4 linguri seminte de susan
  • 2 linguri zahar
  • 250-300ml apa
  • 1/2 lingurita sare
  • ulei pentru prajit si zahar pudra pentru pudrat
Pentru prepararea aluatului amestecati intr-un bol cele doua tipuri de faina, nuca de cocos, semintele de susan, zaharul si sarea. Incorporati putin cate putin apa, pana obtineti un aluat gros.




Taiati bananele in 4-6 bucati si scufundati-le in aluat, pana cand sunt acoperite de aluat pe toate partile.


 Incingeti ulei intr-o tigaie adanca si prajiti bucatile de banana (este bine ca uleiul sa fie bine incins atunci cand puneti bananele; puteti verifica daca este asa folosind putin aluat, care ar trebui sa sfaraie imediat cum l-ati pus in ulei).


O data ce s-au rumenit pe ambele parti, pudrati-le bine cu zahar pudra. Gogosile sunt foarte bune calde si crocante, dar eu am pastrat cateva si in frigider pentru a doua zi si au fost foarte bune la micul dejun, insotite de un pahar rece de lapte.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu