joi, 4 octombrie 2012

Musaca de vinete

Cui nu ii place musacaua? :) Asa cum o stim noi, cu cartofi sau cu vinete, sunt sigura ca nu a lipsit din preparatele oricarei familii de-a lungul timpului. Ce am incercat eu sa prepar (si chiar am facut-o) este o reteta de musaca marca Gordon Ramsay, adaptata un pic, care este de fapt o combinatie intre lasagna (cui nu ii place lasagna?) si musacaua clasica, cu vinete in loc de cartofi. Dar, sa incep cu inceputul...

Ingrediente pentru musaca:
  • ulei de masline
  • 3 cepe mari
  • 4 catei de usturoi
  • 1kg carne tocata porc + vita
  • 200ml vin rosu sec
  • 800g rosii intregi la conserva
  • 4 linguri pasta de tomate
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 1/2 lingurita nucsoara
  • 1 lingurita oregano
  • 2 vinete mari
  • sare si piper 
Ingrediente pentru sos:
  • 75g unt
  • 75g faina 
  • 600ml lapte
  • 150g branza pentru paste, rasa (sau parmezan)
  • 2 oua

Inainte de a incepe sa va povestesc cum se prepara as vrea sa va previn ca rezultatul final poate hrani 6-8 persoane. Eu am crezut pe cuvant ce scria in carte (pentru 4 persoane) si m-am aflat in fata unei situatii destul de dificile: cel mai mare vas pentru cuptor era prea mic, iar musacaua a depasit marginile vasului in timp ce se rumenea in cuptor. Noroc ca am fost precauta si am pus o tava sub vas :) oricum, veti putea observa mai jos cum s-au intamplat lucrurile, iar ce va recomand este sa injumatatiti cantitatile daca nu vreti sa obtineti atat de multa ;)
Incingeti 3 linguri de ulei de masline intr-o tigaie mare, tocati ceapa si usturoiul marunt si rumeniti-le bine. Adaugati carnea tocata, putina sare si piper si amestecati pana cand isi schimba culoarea. Adaugati vinul si lasati amestecul sa fiarba pana cantitatea de lichid scade foarte mult.

 
 Adaugati rosiile din conserva (eu nu le-am mai tocat, pentru ca se puteau rupe usor direct in tigaie), pasta de tomate, scortisoara si oregano si fierbeti in continuare, pana cand zeama scade la mai putin de jumatate (min 15 minute).



In timp ce fierbe carnea, pregatiti si vinetele; taiati-le in felii groase de 1-2 cm, ungeti-le cu putin ulei de masline pe ambele parti si frigeti-le intr-o tigaie incinsa, pana cand se rumenesc un  pic.

Preparati si sosul, pentru ca veti avea nevoie de el pentru "asamblarea" musacalei. Topiti untul intr-o oala si adaugati faina, amestecand bine. Apoi, adaugati treptat laptele, amestecand in continuu pentru a nu se face cocoloase. Cand incepe sa clocoteasca, veti observa ca sosul a capatat o consistenta cremoasa. Adaugati sare dupa gust, nucsoara si branza in timp ce amestecati continuu cu un tel. Lasati sosul sa se raceasca iar cand este caldut, bateti ouale si incorporati-le in sos.


Pentru "asamblarea" musacalei veti avea nevoie de un vas termorezistent mare (sau foarte mare, dupa caz). Puneti un strat de vinete, apoi unul de carne si unul de sos, continuand asa pana terminati ingredientele (ar trebui sa fie 2 straturi din fiecare, dar depinde de marimea vasului).







Coaceti musacaua in cuptorul preincalzit la 200 grade (foc mediu-mare), pana cand se rumeneste.



Musacaua se serveste fierbinte si, daca ar fi sa ne gandim la sezon, niste castraveciori murati nu ar strica ;) 

Pofta buna si mult spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu