luni, 22 octombrie 2012

Paine indiana (Naan)

Painica pe care trebuia sa o mancam cu supa sau cu felul de mancare indian, s-a transformat intr-o painica devorata pe loc, cu miere de salcam. Nu stiu exct de ce, dar cu siguranta stiu ca a fost atat de buna incat la final ne-am fi dorit sa fie mai multa. Retetea de mai jos este pentru 3 painici maricele si reprezinta portia pentru 3-4 persoane, conform "manualului" meu de mancare indiana. Nu trebuie sa preparati mancare indiana ca sa o incercati, este foarte buna si cu orice alt fel de mancare :)

Ingrediente: 
  • 225g faina
  • 1/2 lingurita sare
  • 1 pliculet drojdie uscata
  • 4 linguri lapte
  • 1 lingura ulei 
  • 2 linguri iaurt
  • 1 ou
  • unt pentru uns
Intr-un castron amestecati faina, sarea si drojdia. Separat, amestecati restul de ingrediente. Faceti o gaura in mijlocul amestecului de ingrediente uscate si turnati amestecul umed in mijloc.



Amestecati ingredientele dinspre interior spre exterior; la final trebuie sa obtineti un aluat moale si elastic, dar care nu se lipeste de maini. Framantati aluatul timp de 5 minute si adaugati putina faina/ apa in cazul in care vi se pare prea lipicios/ tare. Acoperiti castronul cu un prosop si lasati-l sa dospeasca intr-un loc caldut pana cand isi dubleaza volumul.
Modul in care coaceti painicile este foarte important. Incalziti cuptorul la cea mai mare temperatura (cuptorul meu are 250 grade). Impartiti aluatul in 3 bucati si indindeti-le cu un facalet pana cand ajung la o grosime de jumatate de centimetru. 



Puneti hartie de copt intr-o tava si coaceti painicile aproximativ 5 minute, pana se umfla si isi schimba culoarea (eu le-am lasat un pic mai mult de atat, au fost crocante, dar am avut noroc ca nu s-au ars :) )









Spor si pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu