miercuri, 31 octombrie 2012

Bruschete cu fasole si rosii

Am invatat de curand sa prepar bruschete dupa o reteta a lui Jamie iar weekendul trecut le-am testat si pe familia mea, care a venit in vizita :) Am preparat 2 tipuri de bruschete, unele cu rosii si masline si altele cu fasole, iar degustatorii au fost mai mult decat incantati de aperitivul neasteptat. 

Ingrediente pentru bruschetele cu rosii:
  • cateva rosii coapte bine, in functie de cate bruschete vreti sa preparati
  • masline fara samburi
  • busuioc
Ingrediente pentru bruschetele cu fasole:
  • fasole mare, la conserva (1-2 conserve in functie de cat vreti sa preparati; puteti fierbe voi fasolea daca vreti)
  • rozmarin
  • cativa catei de usturoi
Alte ingrediente:
  • paine rotunda, de preferabil taraneasca
  • ulei de masline
  • usturoi
  • sare si piper
Pentru a avea o idee a numarului de portii, eu aveam nevoie de 8 bruschete cu rosii si 8 cu fasole, asa ca am cumparat o paine mare, rotunda, pe care am taiat-o in jumatate. Apoi am taiat felii  de aprox 1 cm grosime si le-am prajit pe ambele parti (pe gratar sau in prajitor). Pentru topping-ul de rosii am folosit 3 rosii medii, un pumn de masline si 1/2 lingurita busuioc. Pentru topping-ul de fasole, am folosit o conserva de 400g fasole alba, 2 catei de usturoi si 1/2 lingurita rozmarin. Cand painea a fost prajita, am curatat 2-3 catei de usturoi si am frecat-o cu acestia; am presarat putin ulei de masline si apoi am pus topping-ul.
Pentru topping-ul de fasole, incingeti 2 linguri de ulei de masline intr-o oala, tocati marunt cateii de usturoi si prajiti-i impreuna cu rozmarinul pana cand incep sa isi schimbe culoarea. Adaugati fasolea scursa si fierbeti inca 3-5 minute, adaugand putin ulei daca aceasta compozitie pare prea uscata. 



Luati de pe foc si pasati fasolea cu o furculita, adaugand ulei de masline, sare si piper dupa gust, pana cand compozitia este cremoasa. Ungeti feliile de paine cu acest topping.

Pentru topping-ul de rosii, taiati rosiile in jumatati si scoateti-le partea din mijloc, cu samburi. Taiati rosiile in bucati micute si amestecati-le cu maslinele, busuiocul, sare si piper dupa gust.


Puneti topping-ul pe feliile de paine cu 5 minute inainte de servire si presarati putin ulei de masline deasupra. 









Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu