marți, 23 octombrie 2012

Prajitura cu mere

Nici nu stiu cum de am omis sa postez aceasta prajitura minunata, pe care o mancam cand eram mica la bunici. Tin minte si acum modul in care bunica imi explica modalitatea de taiere a merelor, fara a respecta o marime sau o logica anume. Eu o numeam placinta cu mere, pentru ea erau mere in aluat... si uite asa am ajuns eu sa duc traditia prajiturii mai departe, iar acum incerc sa o impartasesc cu voi ;)

Ingrediente:
  • 3 oua
  • 250g zahar
  • 12 linguri ulei
  • 1 praf de copt
  • 200g faina
  • esenta de vanilie si scortisoara
  • 1 farfurie adanca, cu mere taiate in bucati

Ingredientele mai sus mentionate sunt ideale pentru o tava mai mica (max 25x25 cm), insa daca vreti sa preparati o tava mare, pentru cuptor, va sfatuiesc sa dublati ingredientele sau sa adaugati macar inca jumatate din acestea. 
Curatati si taiati merele in bucati maricele; nu trebuie sa aveti o dimensiune anume, ganditi-va ca ele vor fi imbracate cu un aluat si ca trebuie sa le puteti simti atunci cand mancati prajitura (acesta este si farmecul ei :) ). Intr-un castron, amestecati ouale si zaharul cu un mixer. Amestecati faina cu praful de copt si scortisoara (dupa preferinte) si incorporati jumatate in amestecul cu ou.



Apoi, amestecand continuu, incorporati pe rand 6 linguri de ulei, apoi restul de faina si restul de ulei. La final ,incorporati merele.



Tapetati tava cu hartie de copt si coaceti amestecul obtinut mai sus timp de 35-45 de minute la 180 grade (foc mediu). Prajitura este gata atunci cand este bine rumenita (o puteti incerca si cu o scobitoare).



Lasati prajitura sa se raceasca si serviti-o cu moderatie :) 









Mie imi place foarte mult dimineata, cu lapte rece :) Spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu