marți, 2 octombrie 2012

Clatite cu branza si spanac

Clatitele sunt usor de preparat si de obicei foarte delicioase, mai ales daca alegem o umplutura pe gustul nostru. Mie personal imi place spanacul foarte mult si cum in perioada asta am nevoie de ceva fier, am inceput sa caut o reteta de clatite cu spanac; am gasit, am adaptat la gusturile mele si as vrea sa o impartasesc si cu voi :)

Ingrediente pentru clatite:
  • 2 oua mari
  • 1 cana lapte
  • 1/3 cana apa
  • 1 cana faina
  • un praf de sare
  • 2 linguri unt
  • o lingura de busuioc uscat
Ingrediente pentru umplutura:
  • 900 spanac crud sau inghetat
  • 200g ricotta
  • 1 ou
  • 200g branza feta
  • un sfert de lingurita cu nucsoara
  • 1 lingura ulei de masline
  • 3-4 linguri parmezan sau branza pentru paste, rasa

Incepeti prin a prepara aluatul de clatite. Amestecati cu mixerul intr-un bol ouale, untul topit (sa nu fie fierbinte!), apa si faina. La final adaugati putin cate putin laptele. Coaceti clatitele pe rand, intr-o tigaie mare. Ar trebui sa obtineti cel putin 8-10 clatite, incercati sa le faceti cat mai subtiri.


In timp ce coaceti clatitele pregatiti si umplutura. Daca folositi spanac proaspat, opariti-l 2-3 minute in apa clocotita, stoarceti-l bine si tocati-l marunt; daca folositi spanac inghetat, lasati-l sa se dezghete bine si stoarceti zeama in exces. Radeti branza feta si amestecati intr-un bol spanacul, branza, oul batut in prealabil, ricotta, nucsoara si uleiul.

Ungeti cu putin unt un vas termorezistent, umpleti clatitele (eu am pus cate 2 linuguri de umplutura la fiecare) si asezati-le in vas. Presarati deasupra parmezanul si coaceti la cuptorul preincalzit la 180 grade (temp medie) timp de 10-15 minute, pana cand devin rumene.


Sunt foarte bune atunci cand le scoateti din cuptor, dar pot constitui si un mic dejun delicios a doua zi, la serviciu. ;)
Spor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu